Vikapalvelu


Vikapalvelumme palvelee sinua vuoden jokaisena päivänä numerossa 020 7879 809. Mikäli kaikesta huolimatta et onnistu tavoittamaan meitä, puhelusi ohjautuu vastaaja- ja sähköpostipalveluun. Jätäthän vastaajaan maininnan mahdollisesta vikapaikasta, mikäli sellainen on tiedossasi.

Laajoista sähkökatkoista saamme tiedon automaattisesti.
Tällöin vikapalvelunumeroon on hyvä soittaa vain hätätapauksissa tai jos teillä on tiedossa vikapaikka. Viat korjataan mahdollisimman nopeasti tärkeysjärjestyksessä. Suurhäiriöiden aikana (esim. ukkos- ja lumimyrskyt) pyri välttämään turhia soittoja.

Vikojen korjauksen aikana sähköt saattavat katketa ja palautua useita kertoja. Tämä on normaalia vikojen korjaamisen turvallisuuden varmistamisesta johtuvaa toimintaa.

Mikäli sähköjen palauduttua ne toimivat poikkeuksellisesti esimerkiksi valot palavat normaalia himmeämmin tai kirkkaammin, kannattaa sähköt katkaista pääkytkimestä ja soittaa vikapalvelunumeroomme 020 7879 809.

 

Vakiokorvaukset


Sähkömarkkinalain mukaan sähkönkäyttäjällä on tiettyjen reunaehtojen toteutuessa oikeus verkkopalvelun yhtäjaksoisen keskeytymisen perusteella vakiokorvaukseen.

Vakiokorvauksen määrä perustuu asiakkaan arvioituihin vuotuisiin verkkopalvelumaksuihin veroineen (alv ja sähkövero) ja keskeytyksen yhtäjaksoiseen kestoon.

Keskeytyksen kesto (tuntia)
Korvausprosentti
12-24 10%
24-72 25%
72-120 50%
120-192 100%
192-288 150%
vähintään 288 200%

Yksittäisen verkkopalvelun keskeytyksen osalta maksettavan vakiokorvauksen enimmäismäärä on enintään 1000 euroa.

Vakiokorvauksen enimmäismäärä verkkopalvelun keskeytymisen johdosta on kalenterivuoden aikana kuitenkin enintään 200 prosenttia vuotuisesta verkkopalvelumaksusta tai 2000 euroa sähkönkäyttäjää kohti. Sähkömarkkinalaki 100 §

Keuruun Sähkö Oy • Yliahontie 19, 42700 Keuruu • Puhelinvaihde ma-pe 9.00 - 15.00: 020 7879 800
© Keuruun Sähkö 2017. All rights reserved. Site by Pelismo Oy / p+web®