Harhaanjohtavasta sähkön puhelinmyynnistä ongelmia

Olemme viime aikoina saaneet taas asiakkailta palautetta epämääräisistä puhelinmyyjistä ja vahingossa syntyneistä sähkösopimuksista. Näissä tapauksissa asiakas on kokenut tulleensa harhaanjohdetuksi, hän ei ole tiennyt vaihtaneensa sähköntoimittajaa tai syntynyt sopimus ei ole vastannut sitä, mitä puhelimessa on luvattu.

Nämä ovat aina hankalia ja ikäviä tapauksia, joita tapahtuu pitkin Suomea toisinaan. Epämääräiset ja jopa aggressiiviset, halpuutta lupaavat sähköpuhelinmyyjät ovat aiheuttaneet ongelmia etenkin vanhemmalle väestölle.

Muistutamme ensinnäkin, että me Keuruun Sähköllä emme harjoita puhelinmyyntiä, eivätkä epämääräiset puhelinlupaukset ja sopimuksien tyrkyttämiset kuulu koskaan meidän toimintatapoihimme. Näiden puheluiden takana on ollut joku toinen sähköyhtiö, emmekä me voi heidän kanssaan syntyneisiin sopimuksiin valitettavasti vaikuttaa.

Tällaisten tilanteiden varalle neuvomme teitä, että puhelinmyyntitilanteissa vaaditte aina tarjouksen kirjallisena. Älkää antako soittajalle esimerkiksi henkilötunnustanne, jos tämä sitä pyytää, jottei tilannetta tulkita sähkösopimuksen solmimiseksi. Muistakaa myös, että sähkösopimuksissa on kahden viikon huomautusaika (joidenkin yhtiöiden kohdalla jopa kolmen viikon), jonka sisällä voitte perua sopimuksen ottamalla yhteyttä kyseiseen yhtiöön. Erityisen tehokas keino hanakoita myyjiä vastaan on tietenkin lopettaa puhelu.

Keuruun Sähkö Oy • Yliahontie 19, 42700 Keuruu • Puhelinvaihde ma-pe 9.00 - 15.00: 020 7879 800
© Keuruun Sähkö 2017. All rights reserved. Site by Pelismo Oy / p+web®